Wellness v Alpách

Život je dar a byl nám dán, abychom ho žili.

Nechte se inspirovat na rozmazlovací wellness dny jen kousek za humny.

Ráda bych hned uvedla, že to není tak dlouho, co jsem o těchto super wellness hotelech v Alpách neměla vůbec tušení. Nechala jsme se od vás inspirovat a inspiraci posílám dále.

V roce 2021  jsme dostali doporučení na hotel Plunhof v Itálii a k němu jsme si vybrali Miramont, podle úžasných obrázků na Instagramu.

Je to sice až v italských Alpách, ale celou dobu se jede po dálnici na Brenner a pak hned kousek za hranicemi se sjíždí z dálnice.

Miramont boutique hotel, Merano, Itálie

Svůj alpský wellness a relax jsme začali v nejúžasnějším hotelu, v jakém jsem kdy byla. Malý a komorný hotel nalepený jako orlí hnízdo na kopci nad lázeňským městem Merano mě okouzlil na první dobrou. Celý je postaven v minimalistickém stylu, inspiravaný japonským zenem. Pro mě  naprostý sen. Oslovilo mě vše, od velikosti hotelu, péče o hosty, výhledy z každého pokoje, přes malý saunový domeček  opět s výhledem do krajiny pod námi, jiný dřevěný domeček na jógovou praxi. Brada mi úplně spadla dolů při  ranním čachtání v tom nejfotogeničtější visutém infitnity bazénu.  Hotel není obrovský a má jen několik málo pokojů.  Cena odpovídá kvalitě. V základní ceně pokoje je pouze snídaně, večeře je možná formou set menu. Nejvyšší kvalita očekávejte i  v jídle, zažijete zde fine dinning v oblacích.

Okolí hotelu – můžete si zajet na výlet do lázeňského města Merano, které je známé termálními prameny. Na alpské hřebeny je to  kousek za hotelem,  můžete použít lanovku Merano.

Osobní hodnocení: do dnešního dne nejkrásnější zážitek co se týká  samotného ubytování. Speciální místo pro speciální příležitosti. Cena závratná, vzpomínky neskutečné.

Hotel Plunhof,Jižní Tyrolsko,  Itálie

Na doporučení mých drahých jogínek, které o tomto hotelu básnily nespočetkrát,  pokračujeme cestu do hotelu Plunhof. Hotel je v klasickém tyrolském stylu, dřevěná stavba, na každém balkóně truhlíky s muškáty. Od předchozího minimalistického zen stylu, mě to trochu zaskočilo, stejně jako obrovská kapacita hotelu. Naštěstí se zdá, že červenec není hlavní sezóna. Tento hotel je znám již v Čechách a na parkovišti je spoustu aut s českou značkou. Všichni sem přijíždějí za hlavní atrakcí hotelu a tím je neskutečné wellness zázemí. Několik bazénů, nespočet různých saun, parních kabin, v průběhu dne nabízené různé atrakce jako saunové rituály, peelingy. Samozřejmě se můžete objednat na masáž nebo jinou proceduru. Součástí  ceny ubytovaní je vstup do tohoto vodního a wellness labyrintu, stejně jako polopenze. Moje mlsná huba natěšená na Itálii, zažila malé zklamání, neboť menu bylo převážně tyrolské. Hranice s Rakouskem jsou přes kopec (Solden)  a tak se v celé této oblasti Itálie  mluví převážně německy a vaří tyrolsky.

To je ale vykoupeno záhy. Stačí nastoupat několik výškových metrů a ocitáme se v nádherné alpské přírodě. Hotel je přímo v lůně hor, vůně alpských luk, cinkání kravských zvonečků a moje zvýšená tepovka, to je zaručená spokojenost. Po pěkném 20 km treku  přišla sauna vhod. Sice jsem trochu potlačovala záchvaty smíchu při saunovém rituálu místního Karla s názvem Highway to Hell, snad si toho nikdo nevšiml. Přeci jenom bylo horko. Taky vám přijdou saunové rituály srandovní nebo jsem to jenom já?

Osobní hodnocení: Prvotní zaskočení velikostí hotelu i saunového světa vystřídalo nadšení. Kombinace hor a wellnessu je prvotřídní. Hotel má také nádhernou místnost na jógu a tím si u mě významně šplhli.

Úspěch loňského romantického výletu jsme chtěli zopakovat i v letošním roce.   Stáli jsme tak před zásadním rozhodnutím.

Pojedeme na stejná místa, nebo objevíme něco nového?  Nakonec zvítězila touha objevovat. Nechali jsme si opět poradit a vydali se do:

Seehotel, „Das Traunsee“, Traunkirchen,  Rakousko

Velkou výhodou hotelu je jeho blízkost ku Praze, jede se po dálnici na Linec a pak kousek odbočka  a už jste tam. Hotel leží na břehu jezera Traunsee v městečku Traunkirchen. Z jedné strany jezera mírné kopečky, za zády hotelu už se to pomalinku zvedá k alpským vrchům. Přes jezero, přímo proti hotelu se tyčí skála , která dodává celému místu přiměřenou dramatičnost. Svou polohou je hotel úžasný jak na surf, paddle nebo jinou lodičku, ale užijete si také kola nebo pěší turistiku. My vyzkoušeli tůru a jachting. Celá oblast mi do značné míry připomíná naše milované Lipno. Zde je ale pár rozdílů:

Ubytování - naprosto perfektní zázemí, s vytříbenou službou a vkusem. Každý pokoj má výhled na klidnou hladinu jezera, náš pokoj byl obrovský s krásnou vanou na nožičkách. Snídaně, která je v ceně ubytování, je za hezkého počasí servírovaná na terase u jezera. Hotelové wellness na můj vkus malinko pokulhává, protože otevírá až ve dvě hodiny odpoledne a chybí ochlazovací bazének po sauně. Marně jsem hledala i místnost na jógu. To je ale asi to jediné, co se dá tomuto místu vyčíst. Svůj problém jsem si  vyřešila tak, že jsem si jógu zacvičila přímo na molu jezera ( můj pes hlavou dolů se vystrkoval na snídající hosty)  a ze sauny jsem se  skočila ochladit přímo do jezera.

Hotel se pyšní oceněnou restaurací, kde servírují celé degustační menu. To se nám úplně nechtělo, dali jsme přednost si sami vybrat dle aktuální chuti z ala carte menu.  A tak jsme objevili skvost v podobě restaurace Post. S hotelem spřízněná, kvalita a péče zaručená. Restaurace Post překvapila krásným gastronomickým zážitkem. Čerstvé lokální suroviny, styl farm to table.

Osobní hodnocení: Hotel menších rozměrů ( za mě velké plus) zaměřený na perfektní služby a pohodlí. Možnost vyžití se na horách nebo na vodě s blízkou vzdáleností do Prahy z něj dělá kandidáta na opakovanou návštěvu. Cena odpovídá vysoké kvalitě rakouských služeb.

Nenechte se ale zmást, naše dny nebyli jen jídlo a sauna. Všechny zážitky nemusí být pěkné, důležité je, že jsou silné.

Před odjezdem na tento prodloužený výlet mě několik týdnů trápilo bolavé koleno. Vlastně ještě v úterý jsem sotva sešla schody, jak moc to bolelo. V sobotu zabrala  léčba šokem. Těšila jsem se na hory a v žádném případě jsem se o ten prožitek nechtěla nechat ochudit. Svěřila jsem výběr trasy své drahé polovičce se slovy: „něco lehkého nám vyber“.  A tak jsme vyrazili. 12 naplánovaných kilometrů se záhy proměnilo v nejtěžší trek mého života. Himaláje hadr  Naše trasa měla  totiž 1600 výškových metrů převýšení, z toho 1000 m převýšení v posledních 4 km. Konec naší trasy byl na vrcholu Feuerkugel s výhledem na Dachstein. Shodou okolností jsme šli stejnou trasu, ale proti srsti, s právě probíhajícím závodem Bergmaratonu. Ten den se tedy běžela jen půlka. Poklona všem lidem, které jsme na cestě potkali. A že jich bylo dost. Poslední výškové metry jsem musela přemlouvat hlavu, aby nohu nadzvedla a položila ji před tu druhou. Mentální prostocvik, rozhodně nezapomenutelné.

Druhý den jsme strávili relaxem na jezeře. V městě Ebensee je půjčovna jacht a plachtění je naše vášeň. Můj kapitán to na tom malém Sharkovi v téměř bezvětří vytáhl až na pět uzlů a to je vždycky radost. Já byla ráda, že už se mi neklepou kolena. Možný cíl na příští rok je dát Bergmaraton, jen to chce trochu natrénovat.

Natur und Wellness hotel Hoflehner, Gumbenberg, Rakousko

Stejně jako vloni se nám neplánovaně podařilo nakombinovat malý butiqový hotel s tradičním  alpským hotelem větších rozměrů,  se zaměřením na wellness. Další hodinu a půl cesty od Traunsee, z druhé strany Dachsteinu na nás čekal rodinný hotel obřích rozměrů s velkou tradicí – Hofhlehner. I tentokrát mě přechod z malého hotelu do alpského disneylandu zaskočil, ale i tentokrát to dopadlo dobře.

A zde je proč: Hotel je přímo na svahu. Odbočka z hlavní silnice se vine 4 km přímo vzhůru do kopce. Zastavíte na parkovišti a už jste v přírodě. Z původního hotelu o jedné hlavní budově zde teď stojí alpská hotelová velmoc, které patří celý kopec. Tři hlavní budovy a plus spoustu dalších šmoulých domečků, v kterých si najdete své wellness vyžití. V hotelu se počítá i s dětma. Sauny, páry, bazény, odpočinkové místnosti. Všechno jsme to určitě nestihli projít, ale vybrali jsme si to své a to jsme si užili náramně. Velká panoramatická sauna s výhledem do údolí pod námi byla naše nejoblíbenější. Sauna slouží především pro saunové rituály, my jsme do ní vlezli několikrát mimo časy rituálů a byli v ní úplně sami. Ochlazovací bazének je samozřejmostí. Mě se líbil ten přírodní, do kterého stýkala voda z alpského potůčku.
Pár metrů nad hotelem je malinký jóga domeček. Přišla jsem si sem ráno zacvičit a zameditovat, ale zrovna probíhala lekce. Zvládla jsem ji celou v němčině!!! Po lekci mi lektorka ( už anglicky) prozradila, že plánují jógový domeček rozšiřovat, protože je o lekce velký zájem. Na programu jich mají několik denně, včetně třeba hudební lázně s tibetskými miskami. Nad domečkem s jógou už je jen les, ale pokud se vydáte po cestě dále, najdete místo, které je připravené na jógu v lese. Dřevěné podesty, na které si můžete sednout a meditovat, nebo rozbalit podložku a ponořit se do své ásanové praxe. Za tenhle nápad jim tleskám.

V ceně ubytování je plná penze, oběd je pojmut lehounce, spíš polévka a salát, večeře je  5-ti chodová. Jídlo je celkově vkusně a zdravě pojmuté.  Přímo z hotelu můžete vyrazit na velké množství treků či procházek, úplně nejmenší trasou, kterou zvládnou i děti,  je procházka kolem celého areálu (asi 2 km),  potkáte alpaky, jeleny, výhledy do údolí a v našem případě i úžasný západ slunce. Pro milovníky horských tůr jsou zde nádherné cesty s úžasným převýšením. Trek na Moorsee jsme si nechali na příště, byla jsem ráda, že koleno drží.

Zajímavostí je, že Helmut Hofhlehner ,  člen této hotelové rodiny byl v letech 1984- 1994 rakouským reprezentantem ve sjezdu na lyžích. Je držitel světového poháru v letech 1984/85 and 1989/90. Přímo z hotelu nasednete na lanovky Hoffi Express I. a  Hoffi Express II. A ty vás dovezou na kopec, z kterého můžete sjet zpátky až do svého hotelového pokoje, nebo se propojit na celý lyžařský areál Schladmingu.

Osobní hodnocení: Je naprosto jasné, že dávám přednost malým hotelům před velkými resorty. Přesto mě láká vyzkoušet tento hotel i v zimě s dětma. Přes den lyžovačka, odpoledne wellness. Vím, že děti by si to užily. A peněženka taky.

A co nám doporučíte na příští rok? A máte tip na nějaký český hotel, kde se dá zažít stejná úroveň služeb? Za mě to je Chateau Mcely, kam se můžete se mnou vydat na vánoční jóga víkend. Balíček je včetně jídla, pití a jógy se mnou. Vánoční atmosféra zaručená.